Jennys loggbok, 1

Här kommer del 1 av loggboksanteckningarna jag fört innan vi skapade den här bloggen:

v. 46, 15/4, söndag
Nu är projektplanen inlämnad! Vi börjar få koll på hur vi vill ha det nu, vad vi ska fokusera på och hur vi ska disponera vår tid. Det kommer ju inte bli särskilt mycket exakt, förbestämt nu före jul eftersom det enda vi ska föra är att producera skisser och försöka hitta utställningslokal. Inspirationen och tillfällena att rita måste få komma lite av sig själv, speciellt för mig som har PA-tid på måndagmorgnar... Inte den tiden då man helst sätter sig ner och ritar.

v. 48, 23/9, måndag
Nu har jag satt igång med skissande och börjat fundera över vilka slags bilder jag vill göra. Jag har gjort mappar med inspirationsbilder och bestämt mig för att söndagkväll nog är den tiden som jag får jobba med PA på (annars kommer det inte bli något alls gjort).

v. 48, 29/9, söndag 
Nu har vi ringt Tina Johansson (som är ansvarig för ungdomsutställningar på Kulturmagasinet) minst tre gånger utan svar... Och hon har inte ringt upp oss heller, trots att vi lämnat meddelande. Himla tråkigt. Vi har dessutom varit inne på Kulturmagasinet minst två gånger, men de som jobbar i receptionen har sagt att hon ofta är ute på små projekt o.s.v. och att det bästa är om vi ringer henne. Så, vi får väl fortsätta med det...
Nu har jag i alla fall gjort klart två bilder och börjat forska lite smått om olika ismer.

v. 52, 21/12, torsdag
Vi kom på att det nog är smartare att skicka mail till Tina, så idag skickade vi ett: 

Från: Boberg Anna
Skickat: den 21 december 2009 15:42
Till: Johansson Tina
Ämne: En utställning i DIN SMAK

"Hej Tina!

Vi är två tjejer som går sista året på Skvaderns gymnasieskola. Vi har som projektarbete att under våren skapa en alldeles fantastisk (!) utställning, som vi just nu håller på att bygga upp. Två stiltypiska smakprov hittar du under bifogade filer. Vi har försökt få tag på dig, eftersom att vi väldigt gärna skulle vilja ställa ut på Kulturmagasinet. Nu när det är jultider och mycket ledigheter, vet vi inte hur vi ska få tag i dig på bästa sätt utan att störa. Så vi skulle verkligen uppskatta om du ville ringa, när du har tid, på 070_______. Då kommer Jenny Norberg svara med en glad och förväntansfull stämma!
 
Hör gärna av dig så fort du kan,
vänliga hälsningar

Anna och Jenny"

Dessutom bifogade vi två exempel på skisser vi gjort som vi planerar att ha med i utställningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0