Jennys loggbok, del 2

Måndag 11 januari
Idag ringde jag en vän till familjen, som jobbar i anslutning till kulturmagasinet, och berättade om vad vi ska göra i hopp om att hon skulle kunna hjälpa oss med sökandet efter lokal. Hon hänvisade mig till en man som hette Håkan Nordman. Då gick jag till receptionisten på Kulturmagasinet och sen ringde hon upp honom åt mig. Då kom han ner till entrén och jag berättade för honom om utställningen. Nu känns det äntligen som att vi kommit en bit på vägen! Ha sa till mig att vi skulle ansöka om bidrag till utställningen på www.ungpott.se, eftersom att han var den som hade hand om pengabidrag till unga kulturella aktiviteter, sedan skulle vi skicka vår PA-plan så skulle han vidarebefodra den till Tina (fast vi har redan skickat den, men det kanske inte skadar att göra det igen). Efter att vi gjort detta skulle han se till så att hon gav oss svar på om vi kan få möjlighet att ställa ut på kulturmagasinet eller inte.

Onsdag 13 januari
Idag har jag och Anna skickat in bidragsansökan till ung pott, också har vi bokat resa till Stockholm den 29nde januari - vi ska se en utställning som visar den väldigt duktiga fotografen Irving Penns snygga, vackra och framför allt inspirerande foton. Dessutom ska vi se en electroopera som bandet The Knife skrivit musiken till. Vi ansökte om 3000 kronor för inköp av ramar och 500 kronor för resan. Hoppas hoppas hoppas att de gillar vår idé och att de vill bidra både med pengar och utställningslokal!

Några av Irvings foton:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0